Бехтерська громада
Херсонська область, Скадовський район

Не порушуй Правил дорожнього руху - врятуй життя!

Дата: 22.05.2020 13:24
Кількість переглядів: 402

КОМПЛЕКС ЗАХОДІВ, СПРЯМОВАНИХ НА ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ ДОРОЖНЬОГО РУХУ

 

Однією з основних причин аварійності є порушення правил дорожнього руху його учасниками, тому необхідно підвищувати їхню культуру поведінки та впроваджувати жорсткий контроль за дотриманням зазначених правил. Оскільки найбільша кількість ДТП спостерігається при перевищенні безпечної швидкості, тому в населених пунктах можливо застосовувати засоби примусового зниження швидкості, особливо в районах навчальних закладів, у місцях з інтенсивним рухом дітей через дорогу та перед нерегульованими перехрестями, що дасть змогу зменшити аварійність.

 Україні потрібні комплексні зміни у сфері безпеки руху: починаючи з термінового відновлення контролю за швидкістю та посилення штрафів, і до просвітницьких та інформаційних кампаній.

З метою забезпечення безпеки дорожнього руху за порушення Правил дорожнього руху та інших законодавчих актів, які регулюють дорожній рух, передбачено адміністративну відповідальність, а за серйозніші – кримінальну; в окремих випадках може наставати цивільно-правова відповідальність .

Ключовою причиною смертей на українських дорогах залишається перевищення швидкості. Водії масово порушують правила, оскільки контроль швидкісного режиму відсутній, а штрафи – малі і не зіставні зі шкодою. Тому необхідно відновити автоматичну фіксацію порушень ПДР та встановити суму штрафу, яка спонукатиме водіїв дотримуватися правил.

Пропонується підвищити покарання за порушення ПДР у нетверезому стані, що спричинило смерть. “За порушення ПДР особами, які керують транспортними засобами у нетверезому стані, що спричинило смерть або заподіяне тяжке тілесне ушкодження, – покарання у вигляді позбавлення волі від семи до дванадцяти років з позбавленням права керування транспортними засобами на строк від п’яти до десяти років”, – зазначив він. За керування автомобілем без прав штраф зростає у 20 разів – до 10 200 грн. А за повторне таке порушення – 40 800 грн. Особи, позбавлені права керування, порушивши закон, сплачуватимуть штраф у розмірі 20 400 гривень, а за повторне вчинення цього порушення протягом року – 40 800 гривень. Відтепер за перевищення швидкості в населених пунктах штраф становитиме 3 400 грн. Раніше він був 510 грн. За те, що водій залишив місце ДТП, тепер доведеться заплатити 3 400 замість 255 грн. раніше. До того ж, таке порушення передбачає можливість позбавлення права керування транспортним засобом на строк до шести місяців .Ураховуючи вищенаведене та досвід зарубіжних держав, пропонується в Загальній частині КК України передбачити порядок та умови застосування позбавлення права на керування транспортними засобами як інший кримінально-правовий захід . Чинний КК України передбачає можливість позбавлення особи водійських прав на строк до трьох років лише у випадку вчинення злочину, передбаченого ст. 286 КК України. Причому, законодавець не відносить вирішення цього питання до обов’язків суду в кожному конкретному випадку, а передбачає можливість застосування такого заходу на його розсуд. Тобто особа, керуючи транспортним засобом та умисно порушивши правила дорожнього руху, після розгляду справи в суді має можливість знову сісти за кермо .

Виконання комплексу зазначених вище заходів дасть змогу значно підвищити рівень безпеки дорожнього руху, зменшити кількість ДТП і знизити рівень тяжкості їх наслідків, мінімізувати людські втрати та фінансові збитки внаслідок ДТП, поліпшити стан вулично-дорожньої мережі, підвищити рівень дотримання правил дорожнього руху його учасниками . Підсумовуючи зазначимо, порушення правил дорожнього руху це основна причина аварійності. Перевищення швидкості найпоширеніше  порушення, та призводить до великої кількості аварій. Необхідні комплексні міри з забезпечення безпеки дорожнього руху. Відповідальність за порушення ПДР необхідно збільшувати.

 

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПІШОХОДІВ НА ДОРОЗІ

 

В сучасній Україні актуальною є тема правил поведінки пішоходів на дорозі. Саме через незнання правил дорожнього руху, їх порушення, пішоходи найчастіше потрапляють у ДТП.  Слід зазначити, що пішохід – це особа, яка бере участь у дорожньому русі поза транспортними засобами і не виконує на дорозі будь-яку роботу. До пішоходів прирівнюються також особи, які рухаються в інвалідних колясках без двигуна, ведуть велосипед, мопед, мотоцикл, везуть санки, візок, дитячу чи інвалідну коляску.

Основними нормативно-правовими актами, які регулюють такі правовідносини є Закон України «Про дорожній рух» та Правила дорожнього руху, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306 зі змінами та доповненнями . Пішоходи повинні рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках, тримаючись правого боку. Якщо немає тротуарів, пішохідних доріжок або пересуватися по них неможливо, пішоходи можуть рухатися велосипедними доріжками, тримаючись правого боку і не утруднюючи рух на велосипедах, або в один ряд узбіччям, тримаючись якомога правіше, а у разі його відсутності або неможливості рухатися по ньому – по краю проїзної частини назустріч руху транспортних засобів. При цьому треба бути обережним і не заважати іншим учасникам дорожнього руху .

Особливої уваги заслуговує п. 4.4 Правил дорожнього руху, а саме рух проїзною частиною у темну пору доби та в умовах недостатньої видимості. Згідно з цим пунктом, у темну пору доби та в умовах недостатньої видимості пішоходи, які рухаються проїзною частиною чи узбіччям, повинні виділити себе, а за можливості мати на зовнішньому одязі світлоповертальні елементи для своєчасного їх виявлення іншими учасниками дорожнього руху. Від цього буде залежати безпека пішохода, його здоров’я, а може навіть і життя.

Чинні Правила дорожнього руху трактують, що пішоходам забороняється:

а) виходити на проїзну частину, не впевнившись у відсутності небезпеки для себе та інших учасників руху;

б) раптово виходити, вибігати на проїзну частину, в тому числі на пішохідний перехід; в) допускати самостійний, без нагляду дорослих, вихід дітей дошкільного віку на проїзну частину;  

г) переходити проїзну частину поза пішохідним переходом, якщо є розділювальна смуга або дорога має чотири і більше смуг для руху в обох напрямках, а також у місцях, де встановлено огородження;

ґ) затримуватися і зупинятися на проїзній частині, якщо це не пов’язано із забезпеченням безпеки дорожнього руху; д) рухатися по автомагістралі чи дорозі для автомобілів, за винятком пішохідних доріжок, місць стоянки і відпочинку .

 Отже, в сучасній України досить актуальною є тема знання правил дорожнього руху пішоходами. Пішоходи повинні знати та виконувати Правила дорожнього руху неухильно.

Виконання цих правил може зберегти їм життя та здоров`я.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь